Middellandse zee, souvenir van mijn dromen........

18 mei 2017 - Maastricht, Nederland

Dáár zijn we weer!!!

Kun je je nog herinneren dat je de Middellandse zee voor het eerst écht zag en om je kuiten voelde???? Hoe zou het zijn om daar op je eigen bootje rond te kunnen dobberen???? Ik realiseer me, dat dit nogal wrang klinkt, met alle schrijnende overvolle vluchtelingenboten op ons netvlies! Maar toch....

Het idee om naar Spanje te gaan met de boot ontstond in 2016. Rio en Paul kochten een huis in Benidoleigh en vertelden ons over de prachtige havens die ze daar in midden Spanje zagen en hoe heerlijk het weer daar was. Voor ons reden om hen te bezoeken daar, havens te bekijken, rekensommen te maken en vervolgens het besluit genomen om te gaan! Alleen al van de voorpret tijdens de voorbereiding hebben we genoten. Informatie verzamelen, boeken en kaarten aanschaffen en de route plannen. Omdat we besloten hadden om via de Franse kanalen naar de Middellandse Zee te gaan, moest het mastvervoer geregeld worden. Dat is gelukt bij vervoerder van de Wetering, Toen werd het tijd om de boot te poetsen, antifouling aan te brengen, motoronderhoud, te waterlating, de mast ontmantelen en af laten takelen en inpakken.

Op 28 april gooiden we het touw los om het eerste tochtje te maken van Gicom Dronten, over de IJssel, naar de Zwolse gracht. Hier hebben we een dag of 10 gelegen, voor de gezelligheid en om de laatste klus- en inpakwerkzaamheden te doen. We hebben van veel afscheidsetentjes en borrels genoten!!

Globale planning is, om circa 1 augustus in Port Napoleon te zijn, Zuid Frankrijk, waar de mast er weer opgetakeld zal worden. We verheugen ons erg op die mooie rivieren/kanalentocht op de motor. Dan weer zeilen (bij de juiste wind) via Barcelona en Valencia naar Denia. Daar hebben we vanaf 1 september een ligplaats voor de boot gehuurd voor de periode van een jaar.  Gááf plan hé!!!?

Op maandag 8 mei was het dan zover! Touw los! Via Deventer, Doesburg, Arnhem, Mook, Venlo, Maasbracht naar nu Maastricht. Onderweg hebben we nog gezellige mensen aan boord gehad in de diverse plaatsen. Harmke en Hennie, Bart, Ineke, Riet en Kees en Rob en Yvonne kwamen de reis nog een stukje mee inluiden. Wat is Nederland toch een heerlijk vaarland, met als die prachtige waterwegen en steden en stadjes! Qua weer was deze eerste etappe nogal wisselend! Van nachtvorst tot overdag van circa 8 tot 31 graden!!!

Tot zover deze eerste etappe. De bijgevoegde foto's geven een aanvullend beeld. Wij zijn inmiddels goed ingeslingerd, klaar voor de komende circa 250 sluizen met opperbeste stemming aan boord!

1. Marianne:
    18 mei 2017
    Wat heerlijk weer! Ik vind het prachtig weer zo mee te reizen. En zie helemaal voor me hoe jullie samen genieten en hier elke dag weer een feest van te maken. Geniet samen!
  2. Renée Nieuwenstein:
    18 mei 2017
    T Begin is er!
    Goede reis en ik hoop veel over jullie avonturen te kunnen lezen de komende tijd.
    Groet Renée
  3. Mieke Christians Panthier:
    19 mei 2017
    Wat klinkt jet allemaal heerlijk! Fijn om via het reisverhalen mee te genieten! Wat zal jullie route in Frankrijk zijn tot Port Napoleon? Veel plezier !
  4. Karin Rodenstein:
    19 mei 2017
    Heel veel plezier. Mooi verhaal en foto's.
  5. Hanneke:
    19 mei 2017
    Het grote genieten is begonnen!
    Haven, terrasje, zon!
    Veel plezier in België en la douce France. Sterkte met de 1000 sluizen!
  6. Wieteke:
    19 mei 2017
    Ohhh wat een heerlijk eerste verslag, en wat een leuke foto's. De kop is er af! Wat een vooruitzicht...! Wij als achterblijvers vinden het natuurlijk vooral héél erg ongezellig. Niet leuk dat we jullie zo lang moeten missen. Maar een gezamenlijk wijntje in de kuip in 'ik noem een Denia, Barcelona of Valencia' maakt vast een hoop goed;-)! Lekker genieten samen!! Liefs Wiet
  7. RIO en Paul:
    19 mei 2017
    Wij keuren vast voor Marjo en Joep de terrassen en restaurants, anders duurt het zo lang voordat ze hier zijn.Heel leuk lieve vrienden dit blog maar ik bel jullie morgen gezellig even.
  8. Jan en Annemie Nieuwenstein:
    19 mei 2017
    Wauw, Marjo en Joep. Wat leuk om te lezen. Zo genieten wij met jullie mee!
    A.s. donderdag vertrekken wij voor een rondreis van ongeveer zes tot zeven weken door Frankrijk met onze caravan en zijn wij afhankelijk van wifi op de camping om jullie te kunnen volgen. Heel veel plezier samen. Lieve groetjes van Jan en Annemie, nu nog in Venray.
  9. José:
    20 mei 2017
    Och, wat heerlijk. Heel erg jammer dat we jullie in Mook gemist hebben. Ik geniet met jullie mee. Heel veel plezier.
    Groetjes vanuit zonnig Bijmegen
  10. Ingrid Broekhof- Adang:
    25 mei 2017
    Na een koude start boffen jullie wel heel erg met dit prachtige weer.
    Wat leuk om weer mee te kunnen genieten. Hier lekker druk met de voorbereidingen voor onze trip naar de Middellandse zee. Al zijn we er per vliegtuig iets sneller, zou best willen
    ruilen. Geniet ervan en wie weet komen we jullie wel een bezoekje brengen volgend jaar. Liefs, van uit zonnig Rotterdam
  11. Kees en Riet:
    7 juni 2017
    't Heeft even geduurd maar we zijn zeer benieuwd naar jullie reisverhalen.
    We waren zelf een week helemaal in Drente met de hele fam.erg gezellig.
    Voor jullie goede reis en behouden vaart.
    K+R